۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۵۵۶۶۰۸
سخنگوی جنبش نجبا عراق در گفت‌وگو با رسا؛

مرجعیت دینی حضور نظامی آمریکا را برنمی‌تابند| خلع‌سلاح الحشد الشعبی رویای رنگ‌باخته آمریکاست

سخنگوی نجبای عراق با تاکید بر انسجام بی‌سابقه محور مقاومت در منطقه تصریح کرد که هرگونه حماقت اسرائیل، جبهه‌های متعددی را فعال خواهد کرد.
«سید هاشم الموسوی» سخنگوى رسمى نجبا

سید هاشم الموسوی، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نجبای عراق در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا تلاش‌ آمریکایی‌ها برای ادامه حضور نظامی در عراق را به باد انتقاد گرفت و گفت: آمریکایی‌ها در عراق عنصرنامطلوب هستند و به نظر نمی‌رسد که با وجود مخالفت مرجعیت دین، ملت و مقاومت اسلامی عراق بتوانند به حضور نظامی خود در کشور ادامه دهند. عراق نه به نیروهای آمریکایی و نه به جنگ‌افزارهای آنها نیازی ندارد. بی شک اراده پولادین ملت آنها را مجبور به خروج از کشورمان خواهد کرد.

مرجعیت دینی و دولت عراق حضور نظامی آمریکا را برنمی‌تابند
این عضو ارشد جنبش نجبا حضور آمریکایی‌ها را برای روند سیاسی عراق مشکل‌ساز توصیف و تصریح کرد: حضور نظامیان آمریکایی نه تنها برای عراق بلکه برای همسایگان ما نیز نگران کننده است و می‌تواند تاثیر منفی بر روابط ما با همسایگان بگذارد. علاوه بر این مشخصا مرجعیت دینی، دولت و ملت عراق تاسیس پایگاه‌های آمریکایی را برنمی‌تابند.

وی افزود: بدون شک دولت آمریکا نمی‌تواند در مقابل این هجم از مخالفت با حضور آنها در خاک عراق مقاومت کند.

تلاش آمریکا برای تضعیف و انحلال الحشد الشعبی شکست خورد
الموسوی در پاسخ به این پرسش که «تلاش دولت‌های غربی برای خلع سلاح الحشد الشعبی را چگونه ارزیابی می‌کنید» تصریح کرد: اولا که الحشد الشعبی یک موسسه رسمی زیر مجموعه حکومت عراق و زیر نظر فرمانده نیروهای مسلح است. ثانیا آمریکا هیچ قیمومیتی بر حکومت عراق ندارد که بخواهد به آن این حق را بدهد که درباره نیروهای مسلح ما اظهارنظر کند.

وی با تاکید براینکه اظهارات آمریکا در خصوص الحشد الشعبی دخالت در امور داخلی عراق است، خاطرنشان کرد: آمریکا از راه‌های مختلف تلاش کرد که بسیج مردمی عراق را منحل، تضعیف و یا مورد هدف قرار دهد اما همه این تلاش‌ها محکوم به شکست بود، چرا که مردم عراق حمایت کامل خود را از الحشد الشعبی که امنیت را در جای جای عراق به آنها بازگرداند ابراز کردند. بی‌شک سلاح الحشد الشعبی همچنان در خدمت دولت و ملت عراق خواهد بود و تلاش آمریکا در این خصوص صرفا یک رویای رنگ باخته است.

امنیت اسرائیل دغدغه اصلی برخی رژیم‌های عربی است
این مجاهد عراقی در واکنش به جریان‌سازی رسانه‌های صهیونیستی و سعودی در خصوص سفر فرماندهان بسیج مردمی عراق به سوریه و لبنان گفت: شخصیت‌های مقاومت اسلامی عراق با یک هجمه هدفمند و سازمان‌یافته رسانه ای رو به رو هستند. رسانه‌های عربی ـ غربی به صورت گسترده تلاش دارند وجهه مقاومت اسلامی عراق را خدشه دار کنند.

وی ادامه داد: سفر سران مقاومت اسلامی عراق به لبنان آنها را در مورد امنیت اسرائیل نگران کرده و به همین دلیل اینگونه واکنش نشان می‌دهند. آنها باید به خوبی بدانند که مقاومت اسلامی متحدتر و منسجم تر از هر زمان دیگری توانایی حضور در جبهه‌های مختلف را دارد.

الموسوی تصریح کرد: متاسفانه ما شاهد هستیم دغدغه اصلی برخی رژیم‌های عربی محافظت از امنیت اسرائیل است. برای آنها کشتار روزانه ملت مظلوم یمن و سرکوب بحرینی‌ها هیچ اهمیتی ندارد آنها صرفا پازل آمریکا و اسرائیل را کامل می‌کنند.

آمریکا درصدد ایجاد کریدور تکفیری در مرزهای عراق و سوریه 
سخنگوی جنبش نجبا به تشریح پروژه نظامی آمریکا در مرزهای عراق و سوریه پرداخت و گفت: آمریکا به دنبال ایجاد معبری برای اتصال تکفیری‌های غوطه به نیروهای تروریستی قصد هستند تا تجمعاتی را در پایگاه تنف شکل داده و سپس کریدوری را برای آنها در مرزهای عراق  و سوریه ایجاد کند.  

وی خاطر نشان کرد: مقاومت به هیچ وجه اجازه نخواهد داد که مرزهای عراق و سوریه به حیاط خلوت تروریست‌ها تبدیل شود. آمریکایی‌ها از مدت‌ها پیش به دنبال نقش آفرینی در این منطقه هستند با این وجود محور مقاومت هرگز نخواهد گذاشت رویاهای آمریکا تعبیر شود. مرزهای عراق باید تحت اختیار نیروهای عراقی باشد و در این مورد هیچ اهمالی پذیرفتنی نیست.

الموسوی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که سرنگونی جنگنده صهیونیست بر فراز جولان اشغالی معادله درگیری را تغییر داد. وی این اقدام دولت سوریه را مشروع و قانونی توصیف و تصریح کرد: جنگنده‌های صهیونیستی بارها زیرساخت‌ها و نیروهای سوری را هدف قرار داده بودند اما به واسطه این اقدام استراتژیک آنها این پیام را دریافت کردند که اجازه ماجراجویی در سوریه را ندارند.

این عضو مقاومت اسلامی عراق با تاکید براینکه هرجنگ احتمالی پیش رو در جبهه‌های متعدد صورت می‌پذیرد، گفت: دشمن احمق صهیونیستی و دولت آمریکا به خوبی آگاهند که هرگونه حماقت آنها می‌تواند جبهه‌های مختلف را فعال کند. از این روست که صهیونیست‌ها در حال حاضر هیچ دوست ندارند با چنین وضعیتی مواجه شوند. بسیاری از وزرای دولت نتانیاهو و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی نیز در اظهارنظرهای مختلف بر همین مهم صحه گذاشته‌اند./983/ب914/ک

 

ارسال نظرات